אדידס פיר אוף גוד: ג'רי לורנזו הוא הנשק החדש נגד נייקי

יש אוקיינוס שמפריד כרגע בין אדידס לנייקי, אבל המרחק הזה הולך ומצטמצם. הוא קטן כי אדידס עושה את המהלכים הנכונים, שוב ושוב היא מצליחה למשוך אליה את השמות החמים ביותר ביותר בתעשייה, כאשר היא מעניקה להם חופש יצירתי, מרחב פעולה ובעיקר הזדמנות להוביל. קניה ווסט, יוז'י ימאמוטו ועכשיו ג'רי לורנזו, כולם מעצבים מוכשרים שעשו את המסלול מנייקי לאדידס. שני הראשונים הצליחו בגדול אחרי המעבר, מה יהיה העתיד של שיתוף הפעולה החדש – אדידס פיר אוף גוד?

אדידס פיר אוף גוד: ג'רי לורנזו הוא הנשק החדש של אדידס

אדידס פיר אוף גוד: ג'רי לורנזו הוא הנשק החדש של אדידס

ג'רי לורנזו הצליח מאוד בנייקי, הוא הצליח כי הוא לקח רפרנסים מהתקופה שבה יצאו הסניקרס האיקוניות והחשובות ביותר בהיסטוריה של החברה. ה-נייקי פיר אוף גוד שילבה אלמנטים מה-אייר פורס 1, ה-אייר הוראצ'י וה-אייר מקס 180. למרות המחיר המוגזם שלה, והעובדה שכמעט לא רואים אותה ברחובות, היא נחשבת למיני-קלאסיקה, ולנעל חובה בכל אוסף של הייפביסט ממוצע. גם קולקציית הביגוד שלו זכתה להצלחה גדולה, מאחר והיא שילבה מוטיבים משנות השמונים והתשעים, שהתכתבו עם תרבות הרחוב ועולם הכדורסל.

לורנזו עזב את נייקי מאותה סיבה שכולם עוזבים אותה. בנייקי עובדים רק בתנאים שלה. שלא יהיו טעויות, כולם שם סופר נחמדים, המעצבים מקבלים חופש יצירתי מוחלט, אבל הם שכירי חרב שנלקחו לפרויקט אחד. אחרי שהוא הסתיים, הם יושבים בחדר ומחכים לטלפון הבא. לורנזו בתקופה בחיים שהוא מחפש קצת יותר מעוד שיתוף פעולה מוצלח. הוא רוצה קו משלו, להוביל פרויקט שבו הוא יהיה אחרי על הכל – מאסטרטגיה, דרך עיצוב ועד שיווק. אדידס עשתה בדיוק את זה, היא נתנה לו המפתחות ואמרה לו עכשיו תעשה מה שאתה רוצה.

אדידס פיר אוף גוד: ג'רי לורנזו הוא הנשק החדש של אדידס

פיר אוף גוד את'לטיק

מלבד ההזדמנות להוביל פרויקט חדש ולקדם את המותג שלו, אדידס מציעה גם רווחה כלכלית יותר גדולה. זה לא שלורנזו עד היום חיי בעוני, לא צריך לרחם עליו, אבל גם הוא מחפש שקט כלכלי. משהו שיאפשר לו להתרכז ביצירה בשנים הבאות, במקום לדאוג באופן תמידי לקיום של העסק. הרבה פעמים אנחנו חושבים שאותם מותגי-על מרוויחים מיליונים, וחלקם באמת כן, אבל מדובר בתחום שהתחרות בו היא אדירה, והמאבק להישאר רלוונטי כל הזמן יכול להתיש כל אחד. בנוסף, ככל שאתה יותר גדול, יש יותר אנשים שתלויים בך, והלחץ הזה הוא עצום.

אדידס פיר אוף גוד: ג'רי לורנזו הוא הנשק החדש של אדידס

הסיבה שבגללה אדידס בחרה דווקא את לורנזו היא לקדם את המחלקת הכדורסל שלה. אם בינה לבין נייקי מפריד אוקיינוס, בין מחלקת הכדורסל של אדידס לזו של נייקי מפרידה גלקסיה. נייקי שולטת ללא עוררין בעולם הכדורסל, ואדידס מרגישה בצדק שיש חלק גדול מהעוגה שהיא יכולה לנגוס בו. השם של הקו החדש של לורנזו הוא פיר אוף גוד את'לטיק (Fear of God Athletics) והוא יהיה השלישי בחברה שלו אחרי ליין Essentials הפופולרי, וליין היוקרה העיקרי.

פרשנות חדשה למורשת של החברה

מאז שאדידס ולורנזו הכריזו על החיבור החדש ביניהם, הייתה דממת אלחוט בנושא. רק עכשיו אנחנו זוכים לראות הצצה לקולקציה החדשה. באולם תצוגה בבייג'ין, הוצגו מאחורי קיר זכוכית סווטשיריטים וקפוצ'ונים שמעידים על חזרה של לורנזו לתור הזהב של אדידס. הוא החזיר בגדול לקדמת הבמה את הלוגו של החברה מתחילת שנות החמישים עד תחילת שנות השבעים. מדובר בתקופה שבה אדידס הייתה החברה הדומיננטית והחזקה ביותר בעולם הספורט. לורנזו לקח את המורשת של החברה והעניק לה פרשנות חדשה, הרי בדיוק בשביל זה הביאו אותו.

אדידס פיר אוף גוד: ג'רי לורנזו הוא הנשק החדש של אדידס

שאר פריטי הקולקציה יגיעו בהמשך, אבל אפשר כבר לקבוע שהם יהיו סולד-אאוט. הם יצליחו כי לורנזו הלך על בטוח, אוברסייז, בדים עבים איכותיים וצבעים שכולם אוהבים, סוג של Essentials עם היסטוריה ומורשת. הטריפויל יהפוך את הכל לעוד יותר ללימיטד ואקסקלוסיבי, והכל יעזור להרים את מחלקת הכדורסל של אדידס, ולתת לה בוסט במלחמה הקשה מול נייקי. אחרי כל זה יגיע קו הנעליים, ואז באמת יתחיל להיות מעניין.

InstacopSneakers

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *