גם אם לא כל הקולקציות נראות בדיוק אותו הדבר, באופנת הגברים מעט מאוד משתנה מעונה לעונה. העיצובים החדשים של המותגים הגדולים מרפרנסים לאופנת הרחוב, לפעמים לתרבות הפופולרית ומדי פעם לטרנדים עכשוויים, אבל בכל מה שקשור לגזרות מעניינות ומאתגרות, אין בשורה חדשה. קיקו קוסטדינוב הוא מעצב שלא יוצר מחדש את אופנת הגברים, אבל כן משנה את האבולוציה שלה. בלי רעש והמולה ובאופן ארטיסטי ומעודן, הוא מייצר פה משהו חדש שלא נראה בעבר.
קוסטדינוב הוא בחור מופנם שנולד בבולגריה לאבא פועל בניין ואמא מנקה. בגיל 16 הוא עבר ללונדון כדי לחסוך
כסף שיממן לו את הלימודים במכללה המפורסמת לאומנויות – סנטרל סיינט מרטין. בניגוד לחברים מהלימודים שידעו ליצור קשרים כדי להתקדם, קוסטינוב הבין מהר מאוד שהוא חייב לעבוד יותר קשה מכולם כדי לקבל הכרה. כבר בתקופת הלימודים הכישרון שלו התפוצץ, והוא קיבל הצעה להיות הקריאטייב דיירקטור של המותג מקינטוש שמתמחה במעילי טרנץ' מסורתיים, והיה זקוק למעצב צעיר שייתן לו משב רוח מרענן.
כמו כל מעצב שמסיים את לימודי אופנה, החלום הגדול של קיקו קוסטדינוב היה לפתוח בית אופנה משלו. יחד עם זאת, הוא הבין שפרויקט צדדי כמו עם מקינטוש, עוזר לו לשמור על יציבות כלכלית ומאפשר לו להמשיך ליצור ולקחת סיכונים עם קולקציות חדשות, בהנחה שגם אם הן לא יתקבלו בצורה יפה, הוא עדיין יוכל להמשיך לעצב. בגלל זה כשחברת אסיקס פנתה אליו כדי להיות מעצב ״אין האוס״ ולעבוד על שיתוף פעולה מיוחד עם המותג שלו, היה ברור שהוא יגיד כן.
בניגוד לנייקי או אדידס שרגילות לאפשר למעצבים לשחק עם הדגמים הקלאסיים שלהן, קוסטדינוב הוא המעצב הראשון בהיסטוריה שאסיקס אפשרה לו לשחק עם נעלי הפרפורמנס שלה. קוסטדינוב הבין שמדובר במשימה
עדינה מאוד, שצריך לייצר משהו שימשוך קהל חדש, אבל לא ירחיק את הלקוחות הוותיקים של החברה, כלומר
המוצר הסופי צריך להיות סילואט חדש שעדיין נראה כמו נעל של אסיקס.
את הנעל הראשונה הוא עיצב בתוך ארבעים דקות בלבד. אסיקס העניקה לו חופש יצירתי מוחלט ובתמורה הוא
הפך את הנעליים לחלק מהקולקציה שלו. לא משנה אם התמה המרכזית הייתה בגדי עבודה יפניים, סרט של
דיוויד לינץ' או חליפות גברים מהמאה ה-20, קוסטדינוב התאים את העיצוב של הנעל לקולקציה עד רמת גוון
הצבע המדויק, כדי שיראה כמו חלק אינטגרלי מהקולקציה ולא כפריט נפרד.
הנטייה לפרפקציוניזם של קוסטדינוב, הרצון לא לרפרנס לעבודות קודמות אלא כל הזמן לחדש, יצרו סביבו קהל
מעריצים נאמן. קוסטדינוב נחשב למעצב של מעצבים, למשהו שיש סביבו הייפ באופן מחתרתי. הוא ארטיסטי אבל לא באופן אבסורד, הוא פועל באופן שונה אבל מוכר. הוא מביא למרכז הבמה את המקומות שבהם האופנה קיימת אבל לא זוכה להתייחסות, ובעיקר כל הזמן כותב מחדש את הקודים של עצמו.
הוא מעריץ את האומץ של מעצבים וותיקים כמו ריק אוונס, יוג'י יממאמוטו וג'ון טקהטשי, ואת הרצון שלהם כל
הזמן לחדש, גם רוח התקופה לא עדיין מוכנה לקבל המצאה חדשה. הוא סוס עבודה שפועל לטווח ארוך בהנחה שמתישהו העבודה שלו תזכה להערכה, גם אם זה יקרה בעוד עשרים שנה. מותגים חדשים צצים כל הזמן, הם עושים רעש גדול אבל אז מפסיקים לשמוע עליהם. קיקו קוסטדינוב מאמין ביושרה אמנותית וחזון עיצובי ברור, וזו הסיבה שבזכותה הוא בין המעצבים היחידים שמצליחים לנרמל סילוטאים חדשים לגברים.
בזכותו אסיקס הפכה להיות חברה של סניקרהדס. הנעליים תחת שיתוף הפעולה של אסיקס וקוסטדינוב הן סולד אאוט ונמכרות בשוק הריסייל במאות ואלפי דולרים. ברגע שאנשים התחילו לערבב סניקרס עם אופנה גבוהה, אסיקס הייתה צריכה רק למצוא את הקול הנכון כדי להיכנס למשחק. היא לא רק מצאה את אחד המעצבים המוערכים ביותר בעולם האופנה, היא מצאה משהו שהמציא את הנעליים שלה מחדש.
עוד כתבות קשורות
- דורסנית או לגיטימית: למה חברת נייקי תובעת את כל העולם?קל לראות בחברת נייקי את המרשעת הגדולה שתובעת את כל המתחרים, הרי במשך שנים היא מנהלת מלחמה תביעות עם היריבה השנואה – אדידס, אבל לאחרונה נוספו לרשימת האויבים חברות ענק נוספות כמו סטוק אקס, לולולמון, ובייפ. בעוד התביעה נגד גופים… Read more: דורסנית או לגיטימית: למה חברת נייקי תובעת את כל העולם?
- באנג תרנגול ונעלי שטן: מה עומד מאחורי התעלולים הוויראלים של MSCHFלגבריאל וויילי (Gabriel Whaley) נמאס מאוד פוסט שיווקי בפייסבוק או תמונה סוחטת לייקים באינסטגרם. הוא הבין שהציבור כבר לא יכול לשאת את הרעש הטורדני שמייצר עולם הפרסום המסורתי, ולכן בחר להתחיל פרויקט שאפתני משלו בשם MSCHF שמטרתו להמציא את האינטרנט… Read more: באנג תרנגול ונעלי שטן: מה עומד מאחורי התעלולים הוויראלים של MSCHF
- קיקו קוסטדינוב: המעצב שהזריק חיים חדשים חברת אסיקסגם אם לא כל הקולקציות נראות בדיוק אותו הדבר, באופנת הגברים מעט מאוד משתנה מעונה לעונה. העיצובים החדשים של המותגים הגדולים מרפרנסים לאופנת הרחוב, לפעמים לתרבות הפופולרית ומדי פעם לטרנדים עכשוויים, אבל בכל מה שקשור לגזרות מעניינות ומאתגרות, אין בשורה… Read more: קיקו קוסטדינוב: המעצב שהזריק חיים חדשים חברת אסיקס
- קית': מהו סוד ההצלחה הגדול של רוני פייג? | KITHרוני פייג הוא לא מעצב אופנה, למעשה כוח-העל שלו הוא היכולת לייצר הייפ. זה מה שהפך את קית' מחנות צנועה לאחד ממותגי הסטריט-וור המשפיעים ביותר בעולם, ואת הביקור בחנויות של KITH לחוויה בפני עצמה. בעזרת קשרים במקומות הנכונים, הרבה עבודה… Read more: קית': מהו סוד ההצלחה הגדול של רוני פייג? | KITH
- פיט פארה: פופ-ארט של סקייטבורד, אמנות ומוזיקה | Parraלא משנה אם מדובר בעיצוב טישרטים, סירטוט, ציור, אנימציה או פיסול, אפשר לזהות מקילומטרים את הסגנון הייחודי של פיט פארה (Piet Parra). סטייל שהפך אותו לאמן מוערך על ידי הגלריות המובילות מעולם, ובמקביל לאחד היוצרים הפופולרים ביותר בתרבות הסטריט-וור. האופן… Read more: פיט פארה: פופ-ארט של סקייטבורד, אמנות ומוזיקה | Parra
- Stüssy: למה שון סטוסי הוא הסנדק של תנועת הסטריט-וור?יש מעט מאוד מותגים בעולם הסטריט-וור שהצליחו לשמור על הרלוונטיות שלהם מעל ארבעים שנה. לייבלים שייסדו את הז'אנר, יצרו עדת מעריצים סביבם, והלוגו שלהם הפך לאחד הסמלים המזוהים ביותר עם תרבות הרחוב. סטוסי היא בדיוק מותג כזה, ולמרות שהוא מלווה… Read more: Stüssy: למה שון סטוסי הוא הסנדק של תנועת הסטריט-וור?
- חנויות הסניקרס הכי שוות בלוס אנג'לס: סניקרס שופינג בחו"לבכל מה שקשור לעולם הסניקרס והסטריט-וור, תהיו בטוחים שלוס אנג'לס היא אחת הערים המובילות בעולם. למעשה מדובר במקום המושלם להתעדכן בכל מה שחם בסצנה ולהתחבר לתרבות הרחוב. מלבד מורשת עשירה של פאשן וסטייל, אחד המאפיינים הבולטים ביותר של סצנת הסניקרס… Read more: חנויות הסניקרס הכי שוות בלוס אנג'לס: סניקרס שופינג בחו"ל
- נעליים עם גלגלים: נעלי רולר ונעליים עם גלגל נשלף – מדריךהילדים שוב משועממים או מתעצלים לצאת מהבית? למה לא לאפשר להם לבצע פעילות מהנה ומשחררת שתשפר להם את היציבה ואת שיווי המשקל, תעניק מיומנויות מוטוריות חדשות, ותעזור לשיפור הריכוז והכושר הגופני. נעליים עם גלגלים משלבות את הטוב מכל העולמות, הן… Read more: נעליים עם גלגלים: נעלי רולר ונעליים עם גלגל נשלף – מדריך